Nystart för bloggen

Blogg100

Idag sätter Blogg100  igång, en bloggutmaning som genomförts två gånger tidigare och startats av Fredrik Wass. Utmaningen ligger i att blogga minst ett inlägg om dagen i 100 dagar. Jag hade tankar på att genomföra det redan i fjol men insåg att jag inte skulle mäkta med det. Men när jag i veckan läste på Facebook att utmaningen snart skulle sätta igång så kunde jag inte motstå frestelsen att anmäla mig. Jag har bloggat tidigare men alltid förlorat engagemanget för det efter en tid. Forskning visar att det i genomsnitt ta 66 dagar att lära sig en ny vana. Så 100 dagar verkar vara med viss marginal och ger förhoppningsvis resultat. Tidigare har jag framförallt bloggat om funktionshinderspolitik eftersom det är det jag främst har varit engagerad i och jobbat med. Men denna gång tänker jag inte avgränsa mig till ett visst tema utan skriva lite om allt möjligt: böcker, forskning, fotografering, politik och kanske en och annan filosofisk utläggning  om livet. Och givetvis en del om mänskliga rättigheter och funktionshinder.

I år så har hittills 500 bloggare anmält sig och bredden på bloggteman och inriktningar är fascinerande. Redan detta tror jag att det kommer att ge mycket inspiration för det egna skrivandet. Nu kör vi igång!

Lämna en kommentar